Znajdź nas na:

Moda na niepalenie

Zakończyliśmy kampanię „Palenie jest słabe”, kierowaną do młodzieży gimnazjalnej. Za nami Gala Finałowa, podsumowująca projekt. Do kampanii przystąpiło aż 500 szkół z województw: małopolskiego, śląskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego. Do konkursu zgłoszono aż 600 prac, na które głosowało 45 tysięcy zgromadzonych na Facebooku fanów. Akcję poparły gwiazdy muzyki i sportu, które wzięły udział w spocie. Sukces kampanii przerósł nasze najśmielsze oczekiwania!

 
W stolicach wojewódzkich obyły się spotkania profilaktyczno-edukacyjne, w których udział wzięli gimnazjaliści oraz pedagodzy. Pedagodzy dostali materiały oraz pomysły mogące pomóc w realizowaniu zajęć edukacyjnych dotyczących nałogów. Uczniowie dowiedzieli się jak asertywnie odpowiadać na propozycję zapalenia papierosa, oraz jak nie poddać się rówieśniczej presji. Statystyki bowiem są dla nich nieubłagane - wykazuje się, że 19% nastolatków z przedziału 13-15 lat pali, a ponad połowa dorosłych palaczy właśnie w tym wieku zapaliło swojego pierwszego papierosa.

Prowadzona przez nas kampania realizowana była przy wsparciu finansowym Ministerstwa Zdrowia i koncentrowała się na walce z wizerunkiem papierosa. Dla młodzieży stał on się wyrazem buntu i sposobem na zaznaczenie swojej niezależności. Jest on też postrzegany jako modny symbol dopełniający styl ubierania i wyglądu. Dlatego do udziału w akcji namówiliśmy gwiazdy szczególnie popularne wśród nastolatków. Wystąpiły one w spocie promującym kampanię mówiąc, że palenie jest po prostu słabe. Ambasadorzy kampanii wielokrotnie wypowiadali się w mediach przekonując, że jest to nałóg, który może stanąć na drodze do realizowania swoich pasji.

Szczególnym powodzeniem cieszył się konkurs o tematyce antytytoniowej zrealizowany w dwóch kategoriach. Grupy uczniowskie pod opieką pedagoga nagrywały film lub robiły zjdęcie, które brały udział w konkursie. Nadesłano ponad 600 prac, które zostały zamieszczone na fanpage’u akcji, gdzie obejrzało je 45 000 zgromadzonych tam użytkowników. Internauci wybrali też w głosowaniu swoje ulubione prace, których autorzy zostali nagrodzeni podczas Gali Finałowej razem z najlepszymi pracami wybranymi przez kapitułę konkursową. 

Kampania stała się inspiracją nie tylko dla filmów i zdjęć konkursowych. Naszym hasłem posługiwali się Strażnicy Miejscy z Gdańska, którzy używali go przestrzegając młodzież przed zgubnymi skutkami nałogu. Innym przykładem są uczniowie z gimnazjum z Włodawy, którzy stworzyli własną stronę na temat akcji i jej ambasadorów, wypełnioną informacjami dotyczącymi profilaktyki antytytoniowej. Szerokie zainteresowanie projektem potwierdza także liczba publikacji medialnych, które ukazywały się od początku września, a także reprezentacja 60 szkół obecnych na Gali Finałowej. Przybycie do Krakowa pedagogów i dyrektorów placówek jest dla nas ważnym gestem wsparcia i akceptacji dla prowadzonych działań. Dziękujemy wszystkim partnerom, mediom oraz pedagogom wspierającym nas w całym przedsięwzięciu, zwracając z nami uwagę na istotny problem, który postanowiliśmy rozwiązać.


Więcej informacji na temat kampanii na www.paleniejestslabe.pl oraz na www.facebook.com/paleniejestslabe.
icons/facebook.png
icons/youtube.png