Znajdź nas na:

Kampanie

Palenie jest słabe

„Palenie jest słabe” to najnowsza kampania antytytoniowa przeprowadzona przez Stowarzyszenie MANKO. Skierowana była do gimnazjalistów z pięciu województw: małopolskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego, lubelskiego oraz śląskiego.

W Polsce każdego dnia ok. 500 dzieci rozpoczyna palenie papierosów. 19% nastolatków w wieku 13-15 lat pali.

Naszym celem było przede wszystkim przekonanie młodzieży, że palenie jest niezdrowe, ale przede wszystkim – niemodne. Pomagały nam w tym takie gwiazdy jak Paulina Sykut-Jeżyna, dziennikarka
i prezenterka telewizyjna; Piotr Kuleta, kajakarz, olimpijczyk 2012 r.; Natalia Lesz, wokalistka
i aktorka; Rafał Brzozowski, wokalista oraz Tomasz Szczepanik, wokalista i kompozytor zespołu PECTUS. Staraliśmy się dotrzeć do młodzieży, mówiąc jej językiem oraz angażując w różnorakie akcje. Kampania to także gra edukacyjna, 50 000 wyprodukowanych broszur, 50 000 wlepek, 5 000 plakatów, spot z udziałem Ambasadorów, spotkania edukacyjne z ponad 1000 pedagogów i gimnazjalistów
w 5 miastach wojewódzkich. Głównym elementem kampanii był konkurs, przeznaczony dla zespołów gimnazjalistów, którzy mieli za zadanie przygotować film lub zdjęcie, pokazujące dlaczego ich zdaniem palenie jest słabe.

Kampania „Palenie jest słabe” odniosła spektakularny sukces. W kampanii wzięło udział 500 szkół,
a do konkursu zostało zgłoszonych 600 prac, z których najlepsze zostały nagrodzone podczas Gali Wręczenia Nagród w Krakowie. Zorganizowane w każdym z miast wojewódzkich spotkania edukacyjne oraz konferencje prasowe cieszyły się ogromną frekwencją oraz zainteresowaniem. W ciągu
3 miesięcy stronę na Facebooku „polubiło” ponad 47 tysięcy osób.

Projekt był współfinansowany ze środków Ministerstwa Zdrowia.
Grupa docelowa: gimnazjaliści

Cele kampanii: edukacja
w zakresie szkodliwości palenia, stworzenie „mody na niepalenie”

Adres www kampanii: www.paleniejestslabe.pl

Facebook kampaniiwww.facebook.com/paleniejestslabe
icons/facebook.png
icons/youtube.png